Veelgestelde vragen (Q&A)

Ik krijg de foutmelding ‘Deze code is niet geldig. Probeert u het nog een keer?’

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  1. Uw collega heeft 2FA reeds geactiveerd
    In dit geval dient uw collega u toe te voegen als extra gebruiker.
  2. U heeft een nieuwe telefoon of heeft de app opnieuw op uw telefoon gezet
    In dit geval kunt u na invoer inlogcode/wachtwoord kiezen voor het opvragen van een herstelcode. Deze code wordt gestuurd naar het e-mailadres van de praktijk/organisatie, zoals ingevoerd in het account. U kunt hiervoor deze stappen doorlopen.
  3. U gebruikt uw AGB code i.p.v. uw inlogcode
    Uw inlogcode is anders dan uw AGB code! De opbouw is anders en vaak ontbreekt er een cijfer. Let er vooral op dat u geen nul ‘0’ te veel gebruikt in uw inlogcode!
  4. U maakt gebruik van een Android telefoon en de Google Authenticator.
    Het kan zijn dat de tijd niet goed is gesynchroniseerd door uw Google Authenticator-app.
    De juiste tijd instellen:

    • Ga op uw Android-apparaat naar het hoofdmenu van de Google Authenticator-app.
    • Tik op Meer Meer en dan Instellingen en dan Tijdcorrectie voor codes en dan Nu synchroniseren.

Ik krijg de foutmelding ‘Inloggen is mislukt. Probeert u het nog een keer of neem contact op met SNPG.’

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • Uw wachtwoord is niet juist ingevuld of is korter dan 12 karakters
    Vul in het inlogscherm uw inlogcode in en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’. U krijgt vervolgens een mail met een link. Hiermee kunt u uw wachtwoord opnieuw instellen.
  • U gebruikt uw AGB code i.p.v. uw inlogcode
    Uw inlogcode is anders dan uw AGB code! De opbouw is anders en vaak ontbreekt er een cijfer. Let er vooral op dat u geen nul ‘0’ te veel gebruikt in uw inlogcode!

Ik heb een nieuw wachtwoord aangevraagd maar krijg geen mail binnen

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

  • U gebruikt uw AGB code i.p.v. uw inlogcode
    Uw inlogcode is anders dan uw AGB code! De opbouw is anders en vaak ontbreekt er een cijfer. Let er vooral op dat u geen nul ‘0’ te veel gebruikt in uw inlogcode!
  • Controleer de map ‘Ongewenste e-mail’, ‘Spam’ of ‘Junk mail’
    Deze mailtjes worden automatisch verstuurd en daardoor soms aangemerkt als spam.

Ik kan nog steeds niet inloggen…

Heeft u alles geprobeerd en lukt het u niet om in te loggen?
In dit geval kunt u uiteraard contact met ons op nemen.