Indien u de 2FA verificatiecode niet meer in uw bezit heeft (bijvoorbeeld vanwege de aanschaf van een nieuwe telefoon), dan kunt u zelf de 2FA resetten en deze vervolgens weer activeren.
Deze functie is pas beschikbaar nadat u een keer succesvol bent ingelogd.
U dient eerst in te loggen met uw inlogcode en wachtwoord, waarna het scherm voor het invoeren van de verificatiecode verschijnt.
Klik in dit scherm op ‘Herstelcode aanvragen’ en er wordt een e-mail gestuurd naar het e-mailadres praktijk/organisatie, zoals in het account is vermeld.
In deze e-mail wordt een herstelcode van 19 karakters getoond. Deze herstelcode is eenmalig te gebruiken en 15 minuten geldig.
Kopieer de herstelcode en ga terug naar het invoerscherm van SNPG.
Klik op het invoerscherm op ‘Login met herstelcode’ (deze tekst wordt nu zwart en geeft aan ‘Herstel code’) en plak de herstelcode in het invoerveld.
Klik op ‘Valideer’ en u wordt doorgestuurd naar een scherm met een QR-code om de 2FA opnieuw te activeren, zoals beschreven onder stap 2.